<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Kami Perjuang Isu Besar, Kamu Isu Remeh & Ranting</title>
		<description>Discuss Kami Perjuang Isu Besar, Kamu Isu Remeh & Ranting</description>
		<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html</link>
		<lastBuildDate>Mon, 06 Apr 2026 11:06:47 +0800</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://www.zaharuddin.net/component/jcomments/feed/com_content/730/10.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>suami nusyuz</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-28502</link>
			<description><![CDATA[pandangan peribadi saya :kalimah nusyuz tidak sesuai untuk lelaki .sama jugak dgn istilah derhaka.memanglah lelaki berbuat silap terhadap isteri dan berdosa terhadap perbuatannya namun istilah suami menderhakai isteri ,suami nusyuz pada isteri sgt ganjil dan tidak tepat.....kalau nak guna pun istilah tu ,adkah same dosa suami dehakai isteri dgn isteri derhakai suami@ ayah derhakai anak dgn anak derhakai ayah...jd ,artikel ni harus dikaji balik..."ala aku nusyuz, suami aku pun nusyuz jugak @ala, aku derhaka ,suami aku pun derhaka jgk".....TETAPI, suami tetap tidak terlepas dgn hukuman yang setimpal keatas ape2 bentuk kezaliman yang dilakukan terhadap isteri di dunia mahupn akhirat]]></description>
			<dc:creator>abu muhammad</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 26 Mar 2011 03:14:29 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-28502</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mlm</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-15133</link>
			<description><![CDATA[salam..ustaz adkh mlm dil luxor network tepati hkm syarak? adkh unsur syubhah@haram di dlmnya? UZAR : Baca artikel saya berkenaan MLM. dan fikirkan..saya tiada masa utk kaji setiap satu jenis MLM yang wujud di atas muka bumi ini]]></description>
			<dc:creator>hafiz</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 16 Feb 2009 03:25:24 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-15133</guid>
		</item>
		<item>
			<title>hyiiiiiiiiiiii</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-15118</link>
			<description><![CDATA[saya nk tanya kalo nk wat org tu sayg kt kte mcm mana cara nya???????????????? UZAR : Maaf di luar kepakaran saya..]]></description>
			<dc:creator>siti hajar bte hasan</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 15 Feb 2009 02:18:45 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-15118</guid>
		</item>
		<item>
			<title>perlu undi ke tak?</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14967</link>
			<description><![CDATA[betul tu... padan muka org yg call ustaz tu... tp org yg call tu bukan mewakili PAS jgn plk kerana setitik nila rosak susu sebelanga... yang penting perjuangan PAS tu betul ke salah? perlukah kita mengundi? kalau perlu ...ape yg nak diundi.. UMNO atau PAS? bg pilihan]]></description>
			<dc:creator>azlisham</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 21 Jan 2009 16:52:32 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14967</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mengundi</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14966</link>
			<description><![CDATA[perlukah kita berpolitik? perlukah kita mengundi? nak undi UMNO ke PAS UNZA undi ape?]]></description>
			<dc:creator>azlisham</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 21 Jan 2009 16:39:33 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14966</guid>
		</item>
		<item>
			<title>nak kongsi sikit- maaf jika terkasar</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14921</link>
			<description><![CDATA[salam.... sekadar nak bekongsi pandangan... sekali baca memang UZAR seperti nak kondem golongn yang terlibat dalam PAS dan seperti DrAsri tak setuju dengan TGNA..... mungkin cara penulisan yang membuatkan pembaca terasa demikian... tambahan pula tajuknya "TIADA DAKWAH MELAINKAN DENGAN BERPOLITIK KEPARTIAN?" first impression nampak ia seperti tajuk di dada akhbar pro BN.... dan cara Dr Asri menjawab soalan dulu memang membuat orang berfikir sebegitu... pendapat saya profesional yang berpengaruh seperti UZAR dan Dr Asri perlu lebih berhati2 dalam menyusun baris ayat. Walau sehebat manapun ilmu kita pengalaman ulama2 yang lebih berpengalaman perlu juga dihormati. Maaf andainya saya menyinggung perasaan UZAR dan Dr ASRI dan saya bukan alim bidang agama. Wallahua'lam.]]></description>
			<dc:creator>muslimat</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 15 Jan 2009 00:55:53 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14921</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Artikel yg bagus</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14855</link>
			<description><![CDATA[assalamualaikum Uzar and to all guest.. saya ada satu syor la Uzar,apa kata pd front page web Uzar letakkan doa menuntut ilmu..Rabbishrohli sodri wayasirli amri wahlul uqdatan dan sampai habis.. bila tetamu nak mula baca artikel Uzar biar diorg baca doa ni dulu agar faham maksud Uzar.. Artikel Uzar yg sgt mudah di fahami ni masih ada yg tak faham2 gak..lain la melibatkan artikel kewangan yg menuntut kefahaman dlm ilmu banking mcm forex,product structure,hedgi ng,futures yg pelik nak di pronounce laaa.. Kan Uzar dah kata jgn la kamu perlekeh usaha org lain..masing2 ada dgn jln masing2 selagi tak keluar dari kehendak Al-quran dan sunnah.. Kalo kamu pas takyah nak lekeh org abim ke,wahabi ke,salafi ke,tabligh ke.. Kalo kamu salafi takyah nak lekeh khalafi ke pas wahabi ke abim ke Kalo kamu bla..bla..bla.. sampai sok tak abis taip nih..agaknya baru la diorg faham kalo taip mcm ni.. Maknanya kamu sangka baik la dgn usaha yg ade,masing2 ana percaya matlamatnya mengajak manusia hampir kpd Allah.. Ana cukup takut seperti apa Uzar katakan,"Jgn kamu jd asbab org lain jauh drpd Allah" sudah la..or jgn jd NATO.. NO ACTION TALK ONLY.. Tanda payah nak faham ilmu adalah hati yg kotor..SO PESAN ANA PD DIRI ANA DAN SEMUA GUEST WEB UZAR NI,SEBELUM MEMBACA BAIK AL QURAN,KITAB HADIS OR APA SAHAJA KARANGAN ALIM ULAMA MAKE SURE BERWUDHUK DAN BYKKN ISTIGHFAR..Baru la Allah campakkn faqih dlm kita beragama.. Overall fikir Uzar ana setuju dan hampir semuanya sama dgn fikir ana..matlamat ttp tak lari mengajak manusia hampir kpd Allah hu rabbi.. Wallahualam..]]></description>
			<dc:creator>raIHaN</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 07 Jan 2009 01:40:46 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14855</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Correction</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14831</link>
			<description><![CDATA[Salam.. Perbetulkan saya jika salah. Setau sy, Dr Yusuf Qardhawi adalah ahli Ikhwan Muslimin, satu gerakan Islam yang juga berjuang melalui siasah. UZAR : Ikhwan sebuah jemaah islam shj ia bukan parti poliitk kepartian, cuma ikhwan ada platform politik kepartian dan al-qaradawi tidak terlibat secara langsung. Dulu beliau aktif tapi dah lama beliau tidak aktif..cuma ahli biasa dan sekali sekala menyumbang idea, kritikan dan nasihat sebagai ulama shj.. kesimpulan, sudah lama beliau tidak bergerak sbgi ahli politik kepartian,]]></description>
			<dc:creator>laniaz</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 05 Jan 2009 00:24:09 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14831</guid>
		</item>
		<item>
			<title>salam...</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14822</link>
			<description><![CDATA[akan datang suatu zaman di mana org2 yg menegakkan kebenaran seperti menggenggam bara api....]]></description>
			<dc:creator>mohd syahid</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 03 Jan 2009 09:41:45 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14822</guid>
		</item>
		<item>
			<title>abdillah</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14808</link>
			<description><![CDATA[salam ustaz. Jalan dakwah memang luas yang penting ikhlas. Tapi sekiranya kita meletakkan garis permulaan bahawa semuanya ikhlas; kita sukar nafikan bahawa secara metafora 'mereka yang berani menyatakan kebenaran dihadapan raja yang zalim' adalah lebih berani dan berisiko perjuangannya. Begitulah pendokong ikhlas dalam perjuangan politik kepartian, bukankah mereka lebih terdedah kepada risiko penganiayaan dan kezaliman. Kebanyakan dari merekalah yang berani menyuarakan kebenaran ini. Lihat bagaimana persitiwa ustaz tantawi 'diburu' kerana didakwa takda lesen berceramah. Ya, saya sentiasa mengkagumi ilmuan yg tidak menyatakan sokongan politik kepartian tapi begi giat berdakwah dengan cara tersendiri. Semua hebat ilmunyanya dlm berdakwah. Tapi risiko kepada keselamatan diri mungkin kurang? Saya teringat firman allah yang saya fahami seperti ini "dakah sama orang yang memberi minum kepada orang lain dalam masjidil haram dengan orang ynag berjuang di jalan Allah." Tak silap dalam surah Taubah. Benarkah saya atau salah kah saya? Harap fahamkan. UZAR : Risiko dakwah perlu dilihat dari perspektif yang pelbagai, bukan hanya dipenjara shj, tetapi byk cabaran yang Allah boleh dtgkan lebih berat dari penjara spt ada cbrn harta, jwtn, pangkat ...jangan hanya lihat sukar itu cabaran, tetapi lihat juga senang itu ujian yang lebih berat..fahamkan..]]></description>
			<dc:creator>mukhlis fiddin</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 01 Jan 2009 01:29:03 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/peribadi,-tazkirah-&amp;-fikir/730-kami-perjuang-isu-besar-kamu-isu-remeh-a-ranting.html#comment-14808</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
