<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Tuan Guru Nik Aziz & Tajaan Wang Haji</title>
		<description>Discuss Tuan Guru Nik Aziz & Tajaan Wang Haji</description>
		<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html</link>
		<lastBuildDate>Thu, 16 Apr 2026 02:46:18 +0800</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://www.zaharuddin.net/component/jcomments/feed/com_content/890/10.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>ilmu</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-30680</link>
			<description><![CDATA[assalamualaikum , syukran, jazakallahu khair ust dr. zaharuddin.. teruskan mencurah ilmu kpd rakyat Malaysia.. baru sy paham dgn jelas..]]></description>
			<dc:creator>mohamad</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 09 Dec 2011 09:00:50 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-30680</guid>
		</item>
		<item>
			<title>sy yakin dgn TGNA</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-24210</link>
			<description><![CDATA[apa2pun ,sy menyanjung TGNA dan sahsiah beliau dan sy yakin beliau sndiri sedar hukum hakam menerima hadiah sbg pembesar. Beliau sndiri adalah tok guru,ilmu beliau,masyaAll ah,siapalah kite utk menyangkal.. mgkin lah dia perlu menolak skdr utk mengelakkan dr 'bunyi2' mulut org yg bkata. Tapi tetap sy yakin apa saja yg beliau lakukan,beliau sedar dr sudut pndgn islam. cuma apa2pun sbg saudara tak salah menegur cuma sy kira lebih elok jika nasihat n pndgn kpd penguasa khusunya antr sedikit yg mmbawa imej Islam dilakkan scr peribadi..bukan scr terang2an. apa2pun terima kasih UZAR dan semoga maju semuanya. Amiin]]></description>
			<dc:creator>Serikandi Islam</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 03 Jun 2010 21:26:00 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-24210</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Bagaimana jika kita bicarakan menteri2 d</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-21029</link>
			<description><![CDATA[Hah, kalau hal seperti tu nak kita bicarakan terhadap menteri-menteri dan pegawai-pegawai kerajaan,,,?saya rasa banyaklah ulamak2 di negara kita akan mendapaat gelaran Datok atau sebagainya agar mereka semua menutup mulut dan bicara tentang tajuk lain.]]></description>
			<dc:creator>orangjitra</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 15 Jan 2010 00:54:21 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-21029</guid>
		</item>
		<item>
			<title>klntanist origin</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20986</link>
			<description><![CDATA[terima kasih tok guru... pemimpin di akhir zaman yg tiada tolak bandingnya...hidup tok guru...takbir.]]></description>
			<dc:creator>anak klnte</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 13 Jan 2010 19:13:47 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20986</guid>
		</item>
		<item>
			<title>TUAN GURU NIK AZIZ &amp; HAJI DENGAN WANG HADIAH</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20777</link>
			<description><![CDATA[Salam, Baru saya faham penjelasan yang ustaz berikan. Moga kekeliruan dapat difahami dengan jelas dan nyata. Izinkan saya copy & paste muat dalam blog saya, untuk simpanan dan rakan2 yang layari blog saya, Terima kasih]]></description>
			<dc:creator>Saiden bin Hj Zakaria</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 03 Jan 2010 18:30:40 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20777</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Pikir2 la</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20775</link>
			<description><![CDATA[:-) Saya xsuka pada yang fanatik. Ia menutup segala perbincangan seolah2 mereka terlalu sempurna.. Saya juga pernah berada dalam kelompok yg berserban tebal berjanggut. Tp apabila berpolitik lebih banyak caci makian. bukannya nak berdoa untuk kenaikan. yg xmencerminkan islam sangat xpe la . masalahnya yg terlalu berimejkan islam tetapi lain pula kelakuan. Bila ditanya parti beragama. Tetapi menonton video lucah mengalahkan yg dikatakan jahat. Surau xpenah kenal. Tp time berpolitik dia depan skali.Alim bukan main. Tiada yg boleh menilai org. Saya xpandai berkata2 manis. Tp fikir2 la sendiri. Kita yg fikir diri kita lbh baik dr org lain pun bkan jaminan kita ke syurga. Yang jahat pun belum tentu ke neraka..Mungkin ada sesuatu yg baik pernah dilakukannya diterima Allah. Berbanding yg baik sekadar riak shj. kerana Allah lebih mengetahui segalanya.]]></description>
			<dc:creator>Pemerhati</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 03 Jan 2010 17:59:27 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20775</guid>
		</item>
		<item>
			<title>hirasatuddin wa siasatuddunya bih</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20421</link>
			<description><![CDATA[assalamualaikum wbt, Dalam ilmu siasah syar'iyyah,para ulama sepakat menyatakan bahawa siasah syar'iyyah adalah menjalankan pentadbiran negara berpandukan agama dan Al-Qur'an dan Sunnah. Rujuk al ahkam al sultaniyyah, imam al mawardi, rujuk juga al Ghazali, al farra',abdul rahman taj, abdul wahab khallaf. Semua sependapat bahawa Agama perlu dijadikan asas pentadbiran negara. Hirasatuddin wa siasatuddunya bih, menjaga agama dan mentadbir dunia dengan agama. Di Malaysia, UMNO memakai British law atau Qur'an&Sunnah sbg perlembagaan?walaupun dah 52 thn merdeka dari British.... Antara prinsip Siasah Syar'iyyah yg utama adalah al adalah wal hukumah liLlah.Penentu hukuman dan keadilan adalah Allah.Kita hanya makhluk,Tuan punya kita Allah.Maka biarlah Tuan punya yang menetapkan hukum.Allah maha berkuasa maha Adil. Seterusnya, soal saudara sesama Islam.di mana harus bersatu?sudah tentu di bawah panji2 Allah.di dalam hizb yang memperjuangkan Islam sebagai dasar.Lihat kepimpinan parti, lihat perlembagaan parti, dasar2, amalan sesebuah parti.Adakah meletakkan Al Qur'an dan Sunnah sebagai Perlembagaan tertinggi? Jika ya, maka disitulah umat Islam perlu bersatu.Adakah UMNO ada semua ni? "Berpeganglah pada tali Allah,jgnlah kamu berpecah belah" Jadi, kalau kita bersatu di dalam wadah yg memperjuangkan Islam, itulah baru bersatu dalam Islam.Tetapi jika kita menubuhkan parti yang hanya memperjuangkan bangsa, nasionalisme shj, maka itu yg memecahbelahkan dan menyempitkan Islam.Ingatlah, Islam bukan di bina atas BANGSA tp Islam itu untuk semua BANGSA, bukan melayu bukan arab shj....fikir2kan... Islam bukan hanya pada nama,kna juga ada iman, ada ihsan ada amal biljawarih.Islam bukan hanya bina masjid besar2, tp org solat jemaah 2 3 kerat. Kesimpulannya, Islam itu meliputi setiap kehidupan termasuk politik dan pentadbiran agama.Marilah sama2 memperjuangkan Islam dgn wadah yg betul. Wallahua'lam.]]></description>
			<dc:creator>wtirmizi</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 15 Dec 2009 18:46:44 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20421</guid>
		</item>
		<item>
			<title>komeng skit</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20309</link>
			<description><![CDATA[Walaupun mereka penyokong UMNO.. Tapi mereka tetap menganuti agama ISLAM. Mereka faham rukun iman dan rukun Islam. Mereka juga mengamalkan semua amalan Sunnah Nabi.. ni lebai pondok mana yer? kalo dia paham rukun iman n rukun islam n amal sunnah nabi tp nape org dalam rumah stil tak pakai tudung, anak minum sane sini.. hmm pikir la lebai yer.. n saya sokong MATLAMAT KITA UNTUK MENYERU AGAR MANUSIA MENGENAL ALLAH s.w.t - tp tgk komen pemimpin dlm isu nk sebat org minum tu.. ada dia sokong? cmtu ke nak seru? nk seru orang makin minum ada la..smpai skrg xjln sebat lgi. saya rasa lebai pondok kena tukar g pondok lain la..salam]]></description>
			<dc:creator>lebai pondok-pondok</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 08 Dec 2009 23:27:29 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20309</guid>
		</item>
		<item>
			<title>KEINSAFAN.</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20296</link>
			<description><![CDATA[Salam persaudaraan, Kalau dulu pemberian sesuatu barang atau makanan adalah adat kita, sifat keperibadian yang tinggi. Pemberian atas dasar hormat cinta dan kasih sayang. Tapi dgn kedatangan olang olang balu menyebabkan ada persaingan dlm kehidupan , suasana inilah bermulanya era ADA UDANG D SEBALIK BATU. Era rasawaswas, dalam bangsa kita. Dlm kes ini TGNA sepatutnya lebih terintas sebelum menerimanya. Kesan dan akibatnya, walauapa pun matlamatnya.]]></description>
			<dc:creator>mohd</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 08 Dec 2009 05:38:56 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20296</guid>
		</item>
		<item>
			<title>terima kasih tok guru</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20295</link>
			<description><![CDATA[http://ceramahpolitikonline.blogspot.com/2009/12/nik-aziz-himpunan-perpaduan-ummah-p1.html (http://ceramahpolitikonline.blogspot.com/2009/12/nik-aziz-himpunan-perpaduan-ummah-p1.html)tok guru mengatakan subramaniam yang menawarkan duit belanja untuk ke Mekah. Ada kepentingan ke si siva ni dalam pentadbiran kelantan. wallahua'lam, kena buat kajian la...sdra/i boleh menonton video ini untuk lebih kepastian. dengar bait-bait ucapan tok guru ketika berucap dihadapan kaum bukan islam yang saya kira tidak ramai di kalangan pendakwah kini yang sanggup melakukannya sebagaimana tok guru, kepada sahabatku UZAR terima kasih atas sumbangan ilmu ini.]]></description>
			<dc:creator>subramaniam</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 08 Dec 2009 05:37:26 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/politik-&amp;-dakwah/55/890-tuan-guru-nik-aziz-a-tajaan-wang-haji.html#comment-20295</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
