<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Dialog SPR dan BERSIH : Komen Spontan &  Ringkas</title>
		<description>Discuss Dialog SPR dan BERSIH : Komen Spontan &  Ringkas</description>
		<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html</link>
		<lastBuildDate>Thu, 09 Apr 2026 10:46:42 +0800</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="http://www.zaharuddin.net/component/jcomments/feed/com_content/997/10.html" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Dialog SPR dan BERSIH : Komen Spontan &amp; Ringkas</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-33202</link>
			<description><![CDATA[Definitely believе that wɦich yօu said. Your favorite гeason appeared to bе onn the iոternet the simplest thiոg too be ɑware of. I say to you, I certainly get irked while peollе think about worries that they just don't know about. You managed to hit thе nɑqil uponn the top aոd also defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will probablу be back to get more. Thanks Also visit my webpage - сasino slots ringtone: http://777-video-slot-machines.com/]]></description>
			<dc:creator>casino slots</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 09 May 2014 12:13:41 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-33202</guid>
		</item>
		<item>
			<title>demokrasi</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29759</link>
			<description><![CDATA[inilah yg terjadi bila kita mengamalkan hukum ciptaan manusia - demokrasi.. pihak yg menang akan memastikan kejayaannya, pihak yg kalah akn buat apa shj utk menang. pendapat sy. tak ada gune perjuangkan bersihnya dlm politik demokrasi. baik kita perjuangkan cara pemerintahan seperti yang dituntut dlm islam.. Wallahualam]]></description>
			<dc:creator>mohd haidar</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 11 Aug 2011 23:51:26 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29759</guid>
		</item>
		<item>
			<title>SPR &amp; JPN</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29656</link>
			<description><![CDATA[Peliknya, bila biometrik, boleh pulak SPR nak bekerjasama dengan JPN. Tapi bila pembersihan daftar pengundi (pengundi mati, maklumat berganda dll) SPR tak pula nak bekerjasama dengan JPN. SPR bertaraf suruhanjaya tapi pergerakannya seolah-olah seperti sebuah jabatan. Orang ramai hilang kepercayaan kepada SPR kalau SPR teruskan juga pentadbiran seperti sekarang. SPR seolah-olah tak buat ape-apa tindakan bila berhadapan dengan banyak masalah yang ditimbulkan. Kalau betul la SPR tak de kuasa, kene beri kuasa yg sepatutnya pada SPR. Ini bermakna, perlembagaan berkaitan perkara SPR perlu dipinda.]]></description>
			<dc:creator>ahmad</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 02 Aug 2011 06:45:54 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29656</guid>
		</item>
		<item>
			<title>mr.</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29610</link>
			<description><![CDATA[salam. walaupun sy bukanlah 'peminat' PR, tp sy tetap merasakan biometrik bukanlah pilihan yg baik..selain kos yg sgt tinggi, ianya juga agak fragile, tidah lasak dan berkebergantung an (pada bekalan elektrik, talian .network komputer dll). pada saya apa2 cara pun asalkan murah tp boleh dipercayai utk membendung phantom voter, manipulasi dsb (jika benar ada) patut digunakan walaupun sebatang pen marker.]]></description>
			<dc:creator>aldan</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 30 Jul 2011 15:41:55 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29610</guid>
		</item>
		<item>
			<title>SPR bagai suruhan kerajaan saja</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29609</link>
			<description><![CDATA[Masih dalam kawalan "kerajaan of the day" ... lihatlah pecahan kerusi di Kelantan & Terengganu berbanding dengan Sarawak & Sabah. Satu2 kawasan perlimen Kelantan & Terengganu terlalu ramai, tapi sejak 4 penggal sudah tiada perubahan kerusi Parlimen bagi Kel & Trg. Alasan Logistik!!...]]></description>
			<dc:creator>abu</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 30 Jul 2011 07:38:00 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29609</guid>
		</item>
		<item>
			<title>#</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29607</link>
			<description><![CDATA[Berkaitan dengan kenyataan daftar kematian dengan SPR adalah begini. Pada dasarnya kita semua tahu bahawa kematian perlu dilaporkan kepada Polis dan kemudian JPN. apa yang dimaksudkan SPR adalah walaupun Rekod dalam JPN telah dipadamkan, rekod dalam dafter pemilih masih lagi ada. ini kerana "database" bagi kedua-dua ini adalah tidak bersambung.. Ini boleh jadi kelemahan antara JPN dan SPR. Oleh sebab yang sama juga, pagi warganegara yang layak mengundi namanya tidak didaftarkan secara automatik sebagai pemilih dan perlu mendaftar secara manual. sama juga dengan kematian yang memerlukan laporan dibuat kpd SPR untuk memadamkan rekod dalam daftar pemilih.Dari segi keselamatan ada baiknya dan ada juga keburukkannya. Perkara ini perlu dibincangkan lebih lanjut antara ketiga pihak SPR,Kerajaan & Pembangkang.]]></description>
			<dc:creator>dextrous</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 29 Jul 2011 17:27:47 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29607</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Setuju</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29602</link>
			<description><![CDATA[Ustaz, saya setuju sangat yang daftar pemilih di Malaysia berterabur dan sukar dipercayai. Sakit betul hati saya bila dengar jawapan2 yg diaorang kasi. Ni nak pakai biometrik pulak. Cer cite mcm mana system ni lebih telus dari sekarang?]]></description>
			<dc:creator>sal</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 29 Jul 2011 14:22:42 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29602</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Kesilapan pada point 3..kemungkinan</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29599</link>
			<description><![CDATA[Assalamualaikum ustaz...sy sudah mendengar ulangan perdebatan SPR & Ambiga..tp melihat pd point ke-3 ust yg mana waris perlu melaporkan kematian pada SPR itu adalah tdk sperti yg sy dgr dlm perdebatan..kmungkinan ada kesilapan, atau mungkin sy pula yg tersalah dengar Allahu alam..dari yg sy dgr & faham, waris perlu melaporkan kematian pada JPN bukan SPR..ini kerana SPR tdk ada kuasa utk memadam rekod kematian seseorang dlm data SPR melainkan setelah mndapat kesahihan kematian itu pada JPN..dari yg sy dgr juga,Dato Wan Ahmad mnyatakan waris perlu melaporkan kematian pada JPN & bkn shaja pada polis...Wallahualam..sekiranya sy tersalah, sy mohon maaf...:)]]></description>
			<dc:creator>Armanda</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 29 Jul 2011 00:56:53 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29599</guid>
		</item>
		<item>
			<title>komen.</title>
			<link>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29595</link>
			<description><![CDATA[cadangan yang punya kelemahan ustaz.. kerajaan pati akan memerintah..pokok pangkalnya siapa kerajaan itu...pastinya adalah parti yang dapat majoriti.. PERSOALANYA: Parti itu sama ada BN atau PR.. akhirnya nanti bila salah satu parti ini memerintah, pasti mereka akan gunakan kuasa yang sama untuk menggugat kredibiliti SPR ini.. CADANGAN: letakkan sepenuhnya kuasa SPR di bawah kuasa Raja-raja Melayu...Macam kuasa atas AGAMA dan ketenteraan. sekadar pandangan, harap ustaz lebih justifikasi tanpa memihak dalam hal ini]]></description>
			<dc:creator>shahrizan</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 28 Jul 2011 11:27:24 +0800</pubDate>
			<guid>http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/997-dialog-spr-dan-bersih-komen-ringkas.html#comment-29595</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
