Search
Search Only:

Search Keyword ptptn

Total: 60 results found.

Page 2 of 3
... bukan saya. 4) Bagaimana pula sekiranya saya ingin membayar pinjaman sebenar PTPTN juga dgn duit gaji tetapi membayar "cas pentdbiran = riba" dgn dividen ASB tsb. hal di atas adalah di luar kawalan dan ...
Tuesday, 10 May 2011
klu ustaz tidak keberatan, boleh x lps ni bincangkan pasal hukum faedah yg dikenakan ke atas pinjaman PTPTN. terima kesih.. ...
Tuesday, 27 July 2010
Salam Ustaz.. bolehkan saya menggunakan wang pinjaman PTPTN yang berkonsepkan Ujrah untuk pelaburan AMANAH SAHAM 1Malaysia?? mohon kerjasama ust.. salam UZAR : saya tak pasti amanah saham malaysia, tak ...
Tuesday, 18 August 2009
assalamualaikum.. ustaz, saya nak tanye kalau kita buat pelaburan ASB ni tapi dengan niat kita nak cover duit yg kita duk bayar utang kereta yang interest tinggi dan ptptn yang ader interest tu bole ker?...niat ...
Wednesday, 23 January 2008
ust, tlg jwb soalan kami. bleh tak dividen asb wat bayar ptptn. tak larat nak menaggung hutang ptptn.... :sigh: ADMIN : DAH DIJAWAB DI WEN NI BERKALI2, SILA CARI ...
Friday, 18 January 2008
assalamualaikum, sy nk tanya boleh ker nk byr ptptn guna dividen ASB? ...
Sunday, 06 January 2008
... di setiap bank2 di seluruh malaysia kepada semua Masyarakat Mukmin di Malaysia... dan masaalah besar berkaitan PTPTN : iaitu boleh dikatakan hampir 100% student di negara ini membuat pinjaman PTPTN, jadi ...
Tuesday, 11 September 2007
Ustaz, To be more specific, macamna bekerja di PTPTN ( consider it as Badan Berkanun)? ...
Friday, 05 October 2007
salam ustaz... kalau dah terlibat dalam pinjaman riba seperti PTPTN,pinjaman kereta atau apa-apa pinjaman yang ada unsur riba, macamna cara nak keluar daripadanya? terpaksa teruskan sampai habis atau bayar ...
Wednesday, 17 March 2010
salam,ustaz.boleh tak tolong siarkan tentang ptptn atau emailkan ke albatul_1407@yahoo.com . saya udah cari banyak pendapat tapi tak begitu meyakinkan.tolong ustaz masa saya begitu singkat sebelum melanjutkan ...
Saturday, 07 June 2008
salam ustaz.boleh tidak ustaz terangkan tentang ptptn.saya kurang jelas adakah program ini bebas dari riba? albatul_1407@yahoo.com ...
Saturday, 07 June 2008
KNP PTPTN MENGAMBIL FAEDAH DARIPADA PELAJAR DIMANA SISTEM YANG DIAMALKAN MENGANDUNGI RIBA ...
Saturday, 27 October 2007
assalamualaikum, pinjaman dari PUNB untuk perniagaan terdapat riba atau tidak? bagaimana dengan mereka yang terlibat dengan pinjaman ptptn? ...
Sunday, 21 October 2012
assalamualaikum w.m.b. saya ada sedikit kemuskilan berkaitan dengan hukum membayar balik pinjaman pendidikan PTPTN yang mengenakan faedah 3% setahun, saya tidak tahu cara untuk mengelakkan dari shubahat ...
Wednesday, 23 January 2008
Assalammualaikum, Saya mohon jawapan dr ustaz saya telah menggunakan wang ptptn selama mana saya belajar. setelah saya membaca blog ustaz dan menonton tanyalah ustaz barulah saya sedar saya telah terlibat ...
Thursday, 01 July 2010
... realiti hidup skrang..tambah2 kat kampus ni..majoriti mahasiswi terpengaruh..dapat duit ptptn beli seluarketat, baju x cukup kain..bila kita beli jubah dikatanye kita ni macam nk pergi umrah..bila kita ...
Thursday, 03 January 2008
Salam sejahtera keatas Ustaz... sy ada peminjam PTPTN...dulu sewaktu meminjam sy tidak tahu ttg unsur2 riba yg terdpt dlm PTPTN,sy akui kos 3% yg dikenakan sgt tdk adil dan tdk munasabah..sejak mengetahui ...
Monday, 17 September 2012
... prlu ada survival insticnt, usah mgharapkn PTPTN atau tajaan MAS(Mak Ayah Support),umur 20-an sepatutnya sudah bleh berbkti kpada ibu bapa, bkannya jadi bebanan kpd mereka. (peringatan buat dr sndiri juga). ...
Saturday, 17 September 2011
bukan itu sahaja saudara... itu juga yg berlaku bila ada golongan yang menuduh perbankan islam ini sama shj dgn perbankan konvensional, cuma tukar nama shj...
Sunday, 31 July 2011
Setiap tahun ramai yang meminjam dr PTPTN dan selepas belajar, terus kena bayar hutang .. Nak simpan duit nak gi haji, untuk kawin, beli rumah, beli kereta, bila lagi ??? hutang lagi nk beli semua 2 .. ...
Wednesday, 02 March 2011

Pengumuman

Wang, Anda dan Islam
Panduan Perbankan Islam

Untukmu Wanita

 
Untukmu Umat
Formula Solat Sempurna
Murabahah
 A Comprehensive Prayer FormulaContracts and The Products of Islamic Banking
Akidah dan IbadatRiba
cover_maqasid_arab 
Money, You and Islam
 cover_bicaralah_new ledakan_FB 
indahnya_hidup_politikcover_jangan_berhenti_berlari


 

Ruangan Iklan




RSS Feed

Pengisian Terkini Pengisian Terkini
  • Pengisian Terkini

  • Paling Popular

Statistik

Site Meter

Pelawat

Now online:
  • 9 guests
Latest members:
  • Mohd Nasir

Komen Terbaru

You are here: Home